Speelduur
6 x 50 min.
Aantekening
Engels gesproken Ondertiteling: Nederlands
EAN
8717344756693

Zesdelige tv-serie van de BBC uit 2014 over het ontstaan van de (bestaande) Chester Zoo. De serie draait om George Mottershead, een gewone man, gespeeld door Lee Ingleby (bij ons vooral bekend als hulpje van Inspector George Gently), die ervan droomt om een dierentuin zonder kooien te beginnen. De serie volgt de ingrijpende veranderingen in zijn leven en dat van zijn gezin in de vroege jaren '30 van de vorige eeuw. De serie speelt zich af in het noorden van Engeland, en werd geschoten in sepia-tinten en appelleert aan de warme nostalgie. 'A winningly warm true story of how an ordinary family established Chester Zoo in the 1930s', schreef Michal Hogan (Telegraph.co.uk 3-9-'14). Ook Rebecca Nicholson (Guardian.com 4-9-'14) was positief : 'it's hard not to like this sentimental, animal-happy drama'. Op IMDb.com is het rapportcijfer 8,4. Ondanks uitstekende kijkcijfers en twee tv-onderscheidingen moest de BBC 'de zware keuze maken' om geen tweede seizoen te laten produceren.

Over Lee Ingleby

Lee David Ingleby (Burnley, Lancaster, 28 januari 1976) is een Brits film-, televisie- en toneelacteur. Hij is waarschijnlijk het best bekend door zijn rol als Stan Shunpike in Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, maar hij heeft vele optredens gedaan in Britse tv-producties en komedies in de afgelopen jaren. Deze omvatten een leidende rol als Sean O'Neill in Jimmy McGoverns The Street, en een rol in de tweede reeks van Early Doors als Mels vriendje, Dean. Daarnaast speelde hij een belangrijke rol in de laatste aflevering van de reeks Life on Mars. Hij is nu vooral bekend door zijn rol als brigadier Bacchus in de politieserie Inspector George Gently naast Martin Shaw.In 2015 speelt hij als Slade in de televisieserie The Five.

In 2015 sprak Ingleby narratieve tekst in op het progrock-album Please Come Home dat de Britse muzikant John Mitchell (lid van It Bites) uitbracht onder de projectnaam Lonely Robot.